דגם חדש של PlayStation 5 הוצג על ידי סוני – קטן יותר ומתקדם

בתחילת נובמבר, יכניס סוני לשוק את הדגם החדש של הקונסולה המוכרת PlayStation 5, שזוכה בשם מתוך הקהילה – PlayStation 5 Slim. הדגם המשופר יהיה זמין בשני סוגים: אחד עם כונן Blu-Ray והשני במהדורה דיגיטלית, בה הכונן ייעלם לחלוטין. למען הדיוק, גם בדגם עם הכונן, הוא יהיה ניתן לרכישה כחלק נפרד. הדגמים החדשים מתאפיינים בגודלם הקטן ביותר ב-30% בהשוואה לדגמים הקיימים, בגדלים של 358x96x216 או 258x80x216 מ”מ.

המשקל של הדגמים החדשים הוא 3.2 ק"ג ו-2.6 ק"ג בהתאמה, וכך יש בהם יתרון משמעותי של 18% ו-24% במשקל בהשוואה לדגמים הנוכחיים בשוק. בנוגע לאחסון, הדגמים החדשים מציעים זיכרון עוצמתי של 1 טרה-בייט, מעלה מהדגמים הקיימים של 825 גיגה-בייט.

השינויים לא נעצרים כאן. הקונסולה מצויה עם שני חיבורי USB-C בחלקה הקדמי, להבחנה מהקונסולות הנוכחיות שמציעות כניסות USB-A ו-USB-C. כל זאת מתבצעת על רקע מערכת הפעלה המוכרת של סוני, אשר משתמשת במעבד AMD Zen 2 בעל 8 ליבות, במהירות 3.5 גיגה-הרץ. המעבד הגרפי של AMD מספק תמיכה ב-RDNA 2, כולל 36 יחידות עיבוד במהירות מרבית של 2.23 גיגה-הרץ. כמו כן, הקונסולה תגיע עם 16 גיגה-בייט של זיכרון עבודה.

בנוגע לעיצוב, הדגם החדש מזכיר היטב את הקונסולות הנמכרות כיום, כולל 'כנפיים' חיצוניות בצבע לבן וגוף בצבע שחור מבריק במרכז. ההבדל המרכזי נמצא בפאנלים החיצוניים, המחולקים באמצע כך שישנם ארבעה פאנלים נשלפים – שניים מעלה בגימור מבריק ושניים למטה בצבע מט.

לכל זאת, הדגמים החדשים יהיו זמינים בשוק האמריקאי במחיר של 499.99 דולרים לגרסה עם כונן Blu-Ray ו-449.99 דולרים לגרסה הדיגיטלית. זו עלייה של 50 דולרים מהמחיר הנוכחי, וסוני הודיעה כי דגמי הקונסולה הקיימים ימשיכו להיות זמינים עד גמר המלאי, כאשר נצפה כי הדגמים החדשים יחליפו אותם לחלוטין בהמשך.