התחייבות לשיפור: מיצרניות יצטרכו להעניק 12 חודשי אחריות נוספים ללקוחות לאחר תיקון, דורש האיחוד האירופי

האיחוד האירופי מתכוון לדרוש מהיצרניות המציעות מוצרי אלקטרוניקה וחשמל לספק 12 חודשי אחריות נוספים למשתמשים לאחר תיקון המכשירים. נושא זה מתקיים בקרב היצרנים בכדי לקדם זכויות הצרכן ולשפר את תהליך התיקונים של המוצרים. המטרה היא להבטיח שמשתמשי המכשירים יהיו מגוננים במשך זמן ארוך יותר לאחר תיקון המכשירים שלהם, מבלי להוציא סכומים נוספים על תיקונים מתמדים.

בנוסף לתיקונים המתבצעים על ידי היצרנים, האיחוד האירופי ידרוש גם ספקת מידע נוסף הנוגע לחלקי חילוף במכשירים, לכל הגורמים בתעשייה במחירים סבירים. בנוסף, היצרנים יחויבו לאסור שימוש בחלקי חילוף משומשים או בחלקים שנדפסו בתלת ממד על ידי מתקנים עצמאיים, כדי להבטיח את איכותם ובטיחותם של המוצרים.

עוד נדרש מהיצרנים לבצע תיקונים בזמן סביר ולהציע לצרכנים אפשרות לבחור בין תיקון והחלפה של המוצרים. במקרה של בחירת תיקון, תתרחב תקופת האחריות של המוכר ב-12 חודשים נוספים מרגע הבאת המוצר לבדיקה.

על מנת לשמור על תחרות בין היצרנים, האיחוד האירופי יפתח פלטפורמת תיקונים מקוונת המפרטת את עלויות התיקונים במדינות החברות. כמו כן, יחויבו היצרנים לספק מידע מקיף אודות תיקון עצמי ואופן השגת החלקים הנדרשים. כל הצעדים הללו נמצאים כעת בשלבי דיון בפרלמנט האירופי וצפויים לקבל אישור סופי בקרוב.