אסיסטנט ה-KI בקבוצת אוטו: מהפכה טכנולוגית בעבודה

כיצד אסיסטנט ה-KI יכול להפוך את העבודה למהנה יותר?

קבוצת אוטו, קונגלומרט המעסיק 41,000 עובדים ברחבי העולם, פיתחה את אסיסטנט ה-KI שלה, ogGPT, המתבסס על שירות Microsoft Azure OpenAI. אניה קורבר, ראש תחום ה-AI, ופלוריאן לוארר, מומחה AI בקבוצת אוטו, מדברים בעדכון העומק של השבוע על ניסיונם בהכנסת הטכנולוגיה החדשה לחברה.

מאז ספטמבר 2023, ogGPT פועל בקבוצת אוטו. "היינו אחד הקונגלומרטים הראשונים שהשיקו אסיסטנט KI פנימי", אומרת קורבר. כל העובדים יכולים לגשת לכלי, ללא תלות בקבוצה מקצועית או רמת היררכיה. הקבוצה מציעה מגוון הכשרות וליווי צמוד בשימוש בכלי כדי להבטיח שכלל העובדים יוכלו להפיק ממנו תועלת מרבית.

לפי סקר משתמשים פנימי, מרבית העובדים חוסכים בממוצע 30 דקות בשבוע הודות לשימוש ב-ogGPT. אצל "משתמשי הכוח", המפעילים את הכלי כמעט באופן קבוע, החיסכון מגיע לשלוש שעות – כך לדוגמה לוארר, שמשתמש ב-ogGPT לקידוד. העובדים משתמשים באסיסטנט לתרגום, פרשנות תמונות או הסבר מסמכים פנימיים. "זה התחום של עזרה לעזרה עצמית, שבו עמיתים מעדיפים לשאול את ה-KI לפני שהם פונים לעמית אחר", אומרת קורבר. איך עובד תהליך החזר הוצאות נסיעה? היכן ניתן למצוא מסמכים מסוימים? 78 אחוז מהעובדים דיווחו בסקר שהשימוש ב-ogGPT מוביל ליותר הנאה בעבודה.

חישוב עלות-תועלת עבור KI ארגוני

כדי ש-ogGPT יוכל לספק תשובות מהימנות, יש צורך לארגן ולרכז את התוכן המוזן אליו. "אם נספק מידע סותר, נקבל תשובות סותרות", מסביר לוארר. זה לא מועיל לאיש. עם הזמן, בקשות העובדים נעשות ספציפיות ומורכבות יותר. ישנו תהליך למידה. אך כמובן שיש גם גבולות בהם ogGPT לא יכול לסייע.

בסך הכל, היתרונות עולים באופן ברור על החסרונות עבור קבוצת אוטו. הצוות תמיד מודע לעלויות ולתועלת, אך המטרה היא להשתמש בטכנולוגיה חדשנית ולקדם אותה. קורבר ולוארר ממליצים לחברות אחרות להתחיל מוקדם עם אסיסטנט KI, גם אם יש מקום לשיפור טכנולוגי. "מסע ה-KI התחיל וילווה אותנו עוד זמן רב", בטוחה אניה קורבר. חשוב לשתף את כל בעלי העניין מההתחלה ולהתקדם בצעדים קטנים ואיטרטיביים, מוסיף לוארר.