גוגל חשפה מגוון חדשות בכנס Google I/O 2024 שנערך בשבוע שעבר, כולל פרטים רבים על מערכת ההפעלה Android 15 שנמצאת כרגע בשלב בדיקות בטא. פרט מעניין שעלה לאחרונה הוא שהמערכת החדשה עשויה להאריך את חיי הסוללה של הסמארטפונים בעד שלוש שעות נוספות.

המידע הזה מגיע מ-Android Authority ומהפודקאסט Android Faithful, שבו השתתפו סגן נשיא ההנדסה לפלטפורמת אנדרואיד דייב בורק ונשיא אקוסיסטמת אנדרואיד סמית' סאמאט. הם הסבירו כמה מהנקודות המרכזיות של Android 15.

לדברי בורק, בזכות כמה שיפורים מתחת למכסה המנוע, מכשירים עם Android 15 יכולים לעבור למצב שינה חסכוני באנרגיה (Doze Mode) בכ-50% מהר יותר מאשר מכשירים עם Android 14. זה יכול להוביל לחיסכון משמעותי בחיי הסוללה.

בורק ציין שחלק מהמכשירים שנבדקו על ידי גוגל הצליחו להרוויח עד שלוש שעות נוספות בין טעינות הסוללה. זה מספיק כדי להחזיק עד סוף היום אם הסוללה בדרך כלל נגמרת בשעות הערב המוקדמות.

כמובן, זה לא אומר שכאשר Android 15 יגיע למכשיר Google Pixel 8 או Samsung Galaxy S24 שלכם, מיד תקבלו תוספת של שלוש שעות לסוללה. עם זאת, זה רמז מבטיח לכך שהעדכון התוכנה ישפר משמעותית את היעילות האנרגטית.

הגרסה הסופית והציבורית של Android 14 הופצה באוקטובר 2023, וסביר להניח שגוגל תעקוב אחרי אותו לוח זמנים גם השנה, כך שהמערכת תתחיל להתגלגל למכשירים בדיוק בזמן להשקת Google Pixel 9.

גוגל חשפה רשמית מספר תכונות חדשות ב-Android 15, כולל תא פרטי חדש שנשמר בנפרד מהטלפון. תכונות אחרות, כמו הודעות לוויין, נצפו בקוד אך טרם הפכו לרשמיות.

בורק וסאמאט דיברו גם על שיפורים ביעילות של Wear OS 5 – כך שריצות מרתון, למשל, יצרכו כ-20% פחות אנרגיה מאשר ב-Wear OS 4. זה אמור לאפשר לשעוני Wear OS הטובים ביותר להחזיק יותר זמן בין טעינות.