מכירות ה-Apple Vision Pro צפויות לרדת ב-75% ברבעון הנוכחי

התקן צפוי לראות ירידה של 75% במכירות המקומיות ברבעון הנוכחי, אך השקת Vision Pro ברחבי העולם החודש צפויה לקזז את הירידה הזו.

חברת IDC מאמינה כי גרסה זולה יותר במחיר של כחצי ממחיר היחידה הנוכחית, $3,500, אמורה להחזיר את העניין ב-2025, אך לא צפויות עליות משמעותיות במכירות בשנה הקרובה. Apple Vision Pro תושק בבריטניה, קנדה, אוסטרליה, צרפת וגרמניה ביום שישי, ה-12 ביולי.

הביקורות על המכשיר היו מעורבות באופן כללי. ברוב המקרים, המשתמשים היו מרוצים מהחומרה ומהטכנולוגיה שהוצגה על ידי ה-Vision Pro, אך היו שאלות בנוגע לפונקציונליות המעשית של המכשיר, האינטואיטיביות של בקרת המחוות, המשקל והנוחות, וה-VR בכלל. המשתמשים גם מתחו ביקורת על המחסור בתכנים עבור המכשיר.

"הצלחת ה-Vision Pro, ללא קשר למחירו, תלויה בסופו של דבר בתכנים הזמינים," אמר פרנסיסקו חרונימו, סגן נשיא ב-IDC. "כשאפל מרחיבה את המוצר לשווקים בינלאומיים, חשוב שגם תכנים מקומיים יהיו זמינים."

אפל צפויה לייצר פחות מ-400,000 קסדות Vision Pro ב-2024 בשל המורכבות בייצור, לפי האנליסט מינג-צ'י קואו. עם זאת, נאמר כי אפל כבר עובדת על גרסה חדשה של ה-Apple Vision Pro לשנת 2025 שתהיה במחיר נגיש יותר. חרונימו מ-IDC צופה שהדבר יכפיל את המכירות כאשר יגיע במחצית השנייה של 2025.

בנוסף לכך, אפל מתמקדת בהרחבת מגוון התכנים שזמינים עבור ה-Vision Pro. החברה עובדת עם מפתחים ושירותי תוכן ברחבי העולם כדי להבטיח שהמשתמשים יקבלו חוויית שימוש עשירה ומגוונת יותר. במקביל, אפל גם מתכננת לערוך סדנאות והדרכות למשתמשים חדשים כדי לעזור להם להפיק את המרב מהמכשיר החדש.

ההשקעה הרבה של אפל בפיתוח תכנים ובקידום המוצר מעידה על החשיבות שהחברה רואה בשוק ה-VR. בניגוד למתחרות אחרות, אפל שמה דגש מיוחד על חוויית המשתמש ועל שילוב טכנולוגיות מתקדמות כמו מציאות מוגברת (AR) ומציאות מדומה (VR).

לדברי אנליסטים, השוק העולמי של VR ו-AR צפוי לצמוח בקצב מהיר בשנים הקרובות. התחזיות מדברות על עלייה משמעותית בביקוש למכשירים כמו ה-Vision Pro, בעיקר במגזרים כמו בידור, חינוך, בריאות ועסקים. אפל שואפת לתפוס חלק ניכר מהשוק הזה באמצעות ה-Vision Pro והמכשירים העתידיים שהיא מפתחת.

עם כל זאת, הדרך להצלחה אינה חלקה. אפל צריכה להתמודד עם אתגרים טכנולוגיים ותחרות עזה מצד חברות אחרות בשוק. בנוסף, החברה צריכה לשכנע את הצרכנים שההשקעה במכשיר יקר כמו ה-Vision Pro משתלמת ומספקת ערך מוסף.

לסיכום, ההשקה הבינלאומית של Apple Vision Pro היא צעד חשוב במאמץ של אפל להרחיב את נוכחותה בשוק ה-VR וה-AR. החברה מתכננת להמשיך ולשפר את המכשיר ואת התכנים הזמינים לו, ולענות על הצרכים והדרישות של המשתמשים ברחבי העולם. אם החברה תצליח להתמודד עם האתגרים ולהביא את ה-Vision Pro להצלחה, היא תוכל להגדיל את נתח השוק שלה ולחזק את מעמדה כמותג מוביל בתחום הטכנולוגיה.