האם ה-MacBook Pro עם שבב M4 דלף ליוטיוב?

חברת Apple ידועה בשמירה על סודיות מוחלטת, ולכן כאשר מישהו טוען שיש ברשותו MacBook Pro עם שבב M4 שעוד לא הוכרז, ואף מעלה סרטון פתיחת קופסה מלא ליוטיוב, קשה להישאר אדישים.

וזה בדיוק מה שקרה במהלך סוף השבוע, כאשר הבלוגר הרוסי Wylsacom פרסם סרטון שבו הוא טוען שמציג את ה-MacBook Pro החדש, עם שבב ה-M4, לפני שהמכשיר אפילו הוכרז באופן רשמי. בסרטון, הוא מבצע פתיחת קופסה ומציג את רשמיו הראשוניים מהמכשיר, כולל נתונים של מבחני ביצועים (benchmark) שמספקים השוואות לדגמים קודמים של Apple.

אבל השאלה הנשאלת היא האם המכשיר באמת אמיתי? ישנם כמה סימנים שמרמזים שכן. Wylsacom הציג את החלק האחורי של הקופסה (תוך שהוא מסתיר את המספר הסידורי), ובו נראה שמדובר במחשב MacBook Pro בגודל 14 אינץ' עם שבב M4, זיכרון בנפח 16GB ואחסון של 512GB. המעבד הוא בעל 10 ליבות (עלייה מ-8 ליבות בשבב ה-M3, דבר שתואם את ה-M4 שב-iPad Pro), וגם הכרטיס הגרפי מכיל 10 ליבות. כל זה נראה הגיוני, וכך גם הגודל והמשקל של המכשיר, שהם זהים לדגם ה-M3 הקיים. מה שלא ברור עדיין זה האם זיכרון ה-16GB הוא התצורה הבסיסית החדשה, כפי שמועות טוענות, או שמדובר במודל בהזמנה מיוחדת.

בנוסף, Wylsacom שיתף תוצאות מבחן ביצועים ב-Geekbench, וטען שהתוצאה שייכת לשבב ה-M4 שנמצא במחשב שדלף. המבחן מצביע על כך שה-M4 מהיר בעד 25% משבב ה-M3, נתון שתואם את הביצועים שראינו גם ב-iPad Pro החדש שמגיע עם שבב M4 של 10 ליבות.

אך לא כל הנתונים נראים משכנעים. למשל, המחשב המוצג מגיע עם אותה עיצוב של הקופסה הקדמית כמו דגמי ה-M3 הקודמים של ה-MacBook Pro. זה מעלה חשד, כי Apple נוהגת לשנות את עיצוב הרקע (wallpaper) של המחשבים בכל פעם שמשיקים דגם חדש, ולכן העובדה שהעיצוב לא שונה מעוררת שאלות. זהו בדיוק אותו העניין שהעלנו כאשר דלף ה-MacBook Pro עם שבב M4 בשבוע שעבר.

בנוסף, הקופסה מציינת שהמחשב מגיע עם שלושה חיבורי Thunderbolt 4. זה מפתיע, משום שדגמי ה-M3 הגיעו עם שני חיבורי Thunderbolt 3 בלבד, ורק דגמי ה-M3 Pro ו-M3 Max כללו שלושה חיבורי Thunderbolt 4. אבל לפי הדליפה של Wylsacom, דגם הבסיס של ה-MacBook Pro עם ה-M4 מגיע עם שלושה חיבורי Thunderbolt 4. האם מדובר ברמז לכך שהדליפה אינה אמיתית, או ש-Apple החליטה להוסיף חיבורי Thunderbolt בדגם הבסיסי? זאת נדע רק כאשר המוצר יוכרז רשמית.

ישנם גם כמה דברים נוספים שלא ניתן לאשר או לשלול כרגע. הקופסה מציגה מספר דגם A3112 ו-SKU של MW2U3LL/A, שלא תואמים אף אחד מהמחשבים הקיימים כיום של Apple. בנוסף, תוצאת ה-Geekbench מראה זיהוי דגם Mac16,1, שלא שימש בעבר. יתכן שמדובר בזיוף, ויתכן שזה אמיתי – אי אפשר לדעת בשלב זה. כמו כן, דגם הבסיס של ה-MacBook Pro מוצג בצבע שחור חלל (space black), שהיה עד כה שמור לדגמי ה-M3 Pro ו-M3 Max. נצטרך להמתין ולראות אם זהו רמז נוסף לכך שהדליפה מזויפת, או ש-Apple שינתה את מדיניות הצבעים שלה לדגמי ה-MacBook