עדכוני מסך הבית ב-iOS 18 – חמשת השדרוגים המרכזיים שצריך לדעת

זוכרים איך פעם iOS הייתה מבוקרת על הגישה הקשיחה שלה לעיצוב ולפריסה? בקצב שהחברה מוסיפה תכונות התאמה אישית לתוכנת ה-iPhone שלה, אפל עושה הכל כדי שתשכחו מכל זה.

עדכוני iOS האחרונים אפשרו לכם למחוק אפליקציות מובנות של אפל, להוסיף ווידג'טים למסך הבית ואפילו לשנות את המראה של מסך הבית. iOS 18 תורמת למאמץ ההתאמה האישית עם כלים שמאפשרים לכם לקבוע את המראה של מסך הבית לחלוטין על פי טעמכם. אין עוד רשתות של אפליקציות מסודרות או אייקונים בצבעים שלא ניתנים לשינוי. עכשיו תוכלו לשנות את כל זה, במטרה שהפריסה של מסך הבית תשרת את הרעיון שלכם לארגון.

זהו כיוון חדש ונועז ל-iOS, אך לא בהכרח כזה שיהיה קשה למשתמשי iPhone לשלוט בו. מהדגמות של אפל, ניתן לראות שההתאמה האישית של מסך הבית תעבוד בדומה להוספת ווידג'טים או שינוי סדר האפליקציות כיום — רק עם הרבה יותר אפשרויות.

נגלה יותר כאשר גרסת הבטא הציבורית של iOS 18 תצא, ככל הנראה ביולי. בינתיים, הנה מה שאנחנו יודעים על יכולות ההתאמה האישית של מסך הבית שהוצגו ב-iOS 18 על סמך המפתח המרכזי של Apple ב-WWDC 2024 ודף התצוגה המקדימה של iOS 18.

עד כה, השינוי הגדול ביותר בממשק שה-iOS 18 מביאה ל-iPhone שלכם הוא היכולת להתאים את הממשק איך שתרצו. על ה-iPhone 12 שלי, מסך הבית שלי יכול להיות רשת של 4 על 6 אייקוני אפליקציות; אני יכול להוסיף שם גם ווידג'ט, אבל הוא תופס את המקום שהיה מוקצה לאפליקציות.

זה משתנה ברגע שאני משדרג ל-iOS 18, שתאפשר לי למקם את האפליקציות והווידג'טים בכל מקום על מסך הבית. אולי יש לי תמונה מסוימת כרקע למסך הבית — במקום שאפליקציות יכסו את התמונה, אני יכול למקם את האייקונים בצורה שתאפשר לראות את הפנים או הפרטים המרכזיים. אני יכול גם לקבץ את האפליקציות שלי בתחתית המסך כדי להקל על הגישה — שימושי מאוד ב-iPhones עם מסך גדול יותר — או למקם את כולן בצד התצוגה.

דבר אחד נראה קבוע בכל המסכים שהאפל הציגה עד כה. לא משנה איך תגדירו את מסך הבית שלכם, תמיד יהיה שם עגינה של ארבע אפליקציות בתחתית.