UI

תחזית לתחום ה-UX – לאן זה הולך?

תחום ה – UX חווה בימים אלו עליית מדרגה. בדובר בנושא חם שצובר תאוצה מנקודת מבטם של עסקים מקוונים רבים. הפער הגדול ביותר שעדיין זקוק לעבודה רבה הוא תחום ה – UX במובייל שנמצא במגמת שיפור.

מגמות חמות בתחום ה – UX

  1. סמנכ"ל UX חווית משתמש (CXO)

לתחום ה-UX חשיבות עליונה ותאגידים בימינו מודעים לכך. כיום, עם מגוון אינסופי של אתרי אינטרנט, אתרים ואפליקציות מוכרחים להתבלט ולספק חוויה שונה, יוצאת דופן. כמו כן, חווית משתמש (UX) נמדדת בסופו של דבר בחווית ה"מכירה" שהלקוח מבצע ויש לה קשר ישיר להצלחת המוצר.

התמקדותם של אתרים מסחריים ברשת עברה יותר לעבר דירוגים של לקוחות רגילים וקבלת המלצות מהם. מושם דגש חזק יותר כיום שם בכל הנוגע לרצון לגרום ללקוחות לחוש מרוצים (מה שעשוי לגרום להם לחזור). כל זאת בא במידה מסוימת על חשבון ההשקעה המסורתית בשיווק מקוון, SEO ו-SEM, מדידת נתוני ביצועים  ומעקב אחר הסטטיסטיקות.

  1. לוח מחוונים (דאשבורד) של חווית הלקוח

חווית המשתמש מוערכת באופן מתמיד וכמותי, בדיוק כמו כל דבר אחר בחברה. הצלחתה של חברה מבוססת באופן חלקי על KPI של חווית לקוח. נתוני חווית לקוח ממלאים פרק נפרד בכל דוח שנתי. מבחני שימושיות כמותיים משולבים באופן מלא לצורך הערכת חווית המשתמש שעובר הלקוח.

סטנדרטים כמותיים, שהינם תקפים בכל רחבי החברה, תקפים לכל נקודות המגע של הלקוחות עם החברה, בין אם אלו מקוונות או לא מקוונות.

  1. אינטגרציית נתונים

חווית המשתמש לא תגיע רק מההנהלה הבכירה. צוותי חווית המשתמש יהיו גם הם גדולים יותר. הם ישולבו באופן מלא עם אנשי שיווק מקוון ומודיעין עסקי, ועם צוותי המכירות, כשהם יפעלו כחלק אינטגראלי מהאסטרטגיה התאגידית. KPI של חווית לקוח מוטמעים באיסוף וניתוח נתונים חוצי חברה. יבוצע מעקב אחר נתוני המתחרים והערכה שלהם, בדיוק כפי שיבוצע לנקודות המגע עם הלקוחות של החברה עצמה. היעילות ו-ROI של מדידות חווית הלקוח וניהולה ניתנים למעקב בכל עת.

  1. זריזות

את נתוני חווית הלקוח ניתן לקבל בזמן אמת. כך ניתן להגיב לשינויים בשוק באופן מיידי ובזריזות. מאפיינים חדשים ושינויים תכנוניים יוגשו למפגשי משוב עם משתמשים בתוך פרק זמן קצר מאוד.