ניהול מוניטין ברשת לאנשי מקצוע – שמרו על שמכם הטוב

כשאנחנו מחפשים אינסטלטור, קוסמטיקאית או אפילו רופא, אנחנו בדרך כלל מסתמכים על המלצות מקרובים, ועל חיפוש קצר בגוגל. בעוד חברות גדולות ועסקים בעלי מותג חזק חסינים יחסית לביקורות, בעלי מקצוע פרטיים תלויים לחלוטין במוניטין החיובי שלהם.

כאשר גולש מחפש בעל מקצוע הוא צריך לתת בו אמון כדי להזמין את שירותיו, לא רק לדעת שיש לו ניסיון והכשרה. מקצועות מסוימים דורשים יותר אמון מאחרים, תלוי במידת הסיכון והחשיבות של העבודה או השירות שנדרש ללקוח. בסופו של דבר, יש הבדל משמעותי בין האמון שאנחנו מפקידים באינסטלטור שלנו, ובין האמון שאנחנו מפקידים בידי הרופא שלנו.

רופאים ומטפלים ממקצועות הרפואה הם בעלי המקצוע החשופים ביותר לפגיעה במוניטין שלהם ברשת ומתוך כך גם בפרנסה שלהם. קשה להפריז בחשיבותה של התדמית הדיגיטלית של אנשי מקצועות הרפואה לשגשוגם. אז מה יכול להוות נורה אדומה ברשת?

  1. אם הייתם מעורבים בחקירה רפואית מפורסמת כלשהי ייתכן שהיא תופיע באינטרנט ותפגע בשמכם הטוב, לא משנה מה היה תפקידכם בפרשיה. אף אחד לא יתעכב יותר מידי לחקור אודותיכם, יש עוד כל כך הרבה רופאים אחרים, ולכן, רצוי שלא לקשור עצמכם תודעתית לפרשיות לא נעימות.
  2. כל רופא נכשל מידי פעם בטיפול, הרבה פעמים גם לא באשמתו הבלעדית. לפעמים מטופלים לשעבר נוטים ליצר הנקמנות ולפרסום של חוות דעת בפורומים, בלוגים ורשתות חברתיות.
  3. פרטים אישיים מהחיים הפרטיים שלכם יכולים להביך במקרה הטוב, או לפגוע בשם במקרה הרע. מאחורי המקצוע עומד אדם, את זה כולם מבינים. עם זאת, במיוחד במקצוע הרפואה, חשוב ללקוחות להכיר את האופי של האדם שאחראי על הבריאות שלהם ולתפוס אותו כרציני, אחראי ומקצועי.

מדוע רופאים צריכים ניהול מוניטין באינטרנט, ואיך עושים את זה?

רופא נמצא שם כדי לעזור לאנשים. מדובר במקצוע אלטרואיסטי, אך גם בעסק לכל דבר. בסופו של דבר, שמו הטוב של רופא הוא מה שייקבע אם יגיעו אליו מטופלים, או שיבחרו ברופא אחר. בישראל יש מאות רופאים בעלי שם עולמי והתחרות במקצוע לא פשוטה. מהצד השני, ביקורת שלילית, ולו הקטנה ביותר, עלולה להיות הרסנית עבור רופא. בימינו, הרשת יכולה להיות כלי יעיל מאוד לליטוש המוניטין, אך אם לא יודעים לעבוד איתה, היא יכולה לפגוע יותר ממה שהיא עוזרת.

ניהול מוניטין לרופאים מתאפיין גם בהתמודדות עם תכנים שליליים וניקוי השם אך גם בחיזוק הפן החיובי של התדמית. את זה ניתן לעשות באמצעות מספר טכניקות יצירתיות. למשל: פתיחת בלוג לרופא פרטי המיועד לשאילת שאלות מצד קהל הגולשים. מלבד העובדה שאתר מסוג זה יכול לעשות טוב לעסקים עצמם הוא גם עוזר לדחוק את התכנים השליליים. איך זה קורה? ובכן, מנועי החיפוש מנסים לתעדף את אינספור התכנים ברשת על פי איכותם, והערך המוסף שלהם עבור הגולש. בלוג נחשב למדיום בעל המון תוכן, אמין יותר ושיווקי פחות, אז הוא מקבל עדיפות גבוהה בגוגל.

טכניקה נוספת היא התחברות לפורומים ואתרים כלליים של רופאים אחרים באינטרנט לצורך חיזוק התחושה של סיוע לציבור בקרב הגולשים. בנוסף, מאמרים מקצועיים וללא אינטרסים באתר האישי שלכם יכולים להקפיץ אתכם גבוה ברשימה. באמצעות שימוש במילות מפתח פופולריות, תוכלו להגביר משמעותית את התנועה לאתר שלכם, במקום לאתרים שעלולים להכיל מידע מכפיש.

ניהול מוניטין לרופאים ולאנשי מקצוע אחרים צריך להיעשות בקפידה ובמחשבה תחילה. ב-UPSITE שכללנו במשך שנים את הטכניקות לניהול המוניטין, דחיקת המידע השלילי וקידום אתרים במנועי החיפוש בצורה החכמה ביותר. ליצירת המוניטין החיובי ביותר – פנו אלינו עכשיו: http://www.upsiteorm.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *